Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na
odległość z udziałem KONSUMENTA.
- Zgodnie z art 27. ustawy o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
KONSUMENT zawierając „umowę na odległość” – ma prawo odstąpić od umowy bez
podania przyczyny – w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w
posiadanie PRODUKTU. W przypadku odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI
przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy
KONSUMENT wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
oferowany przez SPRZEDAWCĘ – SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu
KONSUMENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających
najtańszy sposób. Warunkiem dotrzymania terminu jest w tym czasie złożenie
SPRZEDAWCY oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ważne jest również
oświadczenie przesłane drogą elektroniczną – można skorzystać z gotowego
formularza ( Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.doc.). W przypadku złożenia
oświadczenia w formie elektronicznej SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle
KONSUMENTOWI na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
- Po przesłaniu oświadczenia KONSUMENT jest zobowiązany w terminie 14 dni
kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy) odesłać produkt na adres do KORESPONDENCJI podany w danych SPRZEDAWCY
- chyba że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze PRODUKT. O dochowaniu
terminu decyduje data nadania przesyłki.
- KONSUMENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
- SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od SPRZEDAWCY do KONSUMENTA.
SPRZEDAWCA może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności do chwili
otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez KONSUMENTA dowodu jej
odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył KONSUMENT, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi
kosztami. W przypadku gdy płatność byłą dokonana kartą płatniczą SPRZEDAWCA
dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej
Zamawiającego
- Bezpośrednie koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KONSUMENT
(KLIENT).
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
KONSUMENTOWI w wypadkach wymienionych w załączniku.
- SPRZEDAWCA nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka
zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w
transporcie.
- Koszty powrotu do nadawcy przesyłki nieodebranej ( z paczkomatu,poczty,
od kuriera) itd pokrywa kupujący.
Załącznik nr 1 do REGULAMINU:
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
KONSUMENTOWI w wypadkach:
- umowy o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą KONSUMENTA, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo
odstąpienia od umowy;
- umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia umowy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji KONSUMENTA lub służąca zaspokojeniu
zindywidualizowanych potrzeb;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do spożycia;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaję nierozłącznie połączone
z innymi rzeczami;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których
cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość
zależy od wahań rynku, nad którym przedsiębiorca nie ma kontroli;
- umowy, w której KONSUMENT wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
KONSUMENT zażądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
KONSUMENTOWI w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy o dostarczanie gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
o prenumeratę;
- umowy zawartej na aukcji publicznej;
- umowy najmu budynku lub lokalu do celów innych niż mieszkalne, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
KONSUMENTA przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu
go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.